Selasa, 19 Oktober 2010

Nak Cakap Pasai Apa?? Pa Lagi.. MUET la.. :)

fuhh..(aku menghela nafas panjang).. Alhamdulillah.. akhirnya aku berjaya juga mengharungi sesi ujian BERCAKAP BI td.. agak lega la aku la ni..mmg bgun2 pagi tadi..otak aku teruih melayang pkiaq pasai MUET tu.. da la aku dapat sesi 1..kna bgn awai plak tu.. da la aku ni kdg2 baloq skit nk bgn awai2..*huuhu.. dalam jadual tulih pukui 7.30 start.. tp aku 7.10 ada kat rumah lagi.. dah la nk kna pi hntaq adek pi skolah dulu..mmg kalut la aku wktu tu.. haha..tp naseb baik sempat smpai sblum wktunya.. smpai2 situ aku bru sdaq yg aku xbawak pa pon alat2 yg patot..mmg aku kata.. *pi dah aku ni..camna nk jawab satgi..pa pon xdak..ghetaih xdak..pensel pa pon xdak..mmg punggah* haha.. aku da kalut da..nk pi bli,nk kna lintaih jln plak..mls la aku..aku kata"lantak pi la..guna otak sudehh" huhu*bajet hebat.. msuk2 skola tu*SMK Sultan Badlishah* da aku blur plak..kt mna la plak tmpt nk test ni..naseb baik ada candidate laen dkt2 situ..aku pon follow depa la..klau dak aku rasa tah kemana hala aku sesat dalam skolah tu.. hehe..smpai2 aku jmpak membe skolah rndh aku dulu..*dlm hti kata mmg best la kan ada geng.. huhu.. smbg2 sat dlu kt luar bilik test tu..paih tu xdan brapa mnit examiner panggey msuk..bilik tu ada dua tingkat..examiner tu bwak kami suma nek atas..sbb kt bwah tu yg kmi akn ditest.. huhu..smpai atas..examiner tu soh la kami sain attendance dlu..*macam wktu lecture la plak..kih3.. setel suma..dia bhgikan grup plak..aku dpat grup ke 3..mula2 igt relaks la..tp rupa2nya..jenoh.. hah..bkn  jenoh pa..nk tggu tu..pnya la lma..aku smpai cemuih..membe aku tu smpai ttidoq sat.. haha..mmg lawak..

Ok.. tiba giliran aku pnye grup..aku org 1st skali trun*bajet cemerlang+ready habeh la ni.. haha.. tp smpai kt tgga aku tggu sat grupmate aku hat laen..bkn pa..tkut satgi spa trun dulu dia bgi candidate A..malaih aku.. haha..smpai kt ruangan discussion tu..examiner pon bhgi la task masing2..nseb bek aku dapat candidate C.. relaks sket..tu pon tgk2 soalan aku dah plek..awat aku pnya xda individual task..rpa2nya aku salah tgk..tu 2nd task..hat 1st pnya mka surat lagi 1..aku dah sgan dah wktu tu..keh3..mmg bruntung calon2 pada hari itu..examiner dia baik..mmg xtgas lnsg*tp mrkh xtau la tgas ka dak..huhu mula2 sesi berkenalan*bkn pa sgt pon..skit2 ja.. huhu. setel hat tu..dia tny la ada dak apa2 yg xpaham dgn soalan..dah suma kata xdak..dia pon start la cam besa..potpet3...setel suma..pas tu proceed pi discussion lak..mai tang ni hat yg mat ngot skit..grupmate aku tu siap bleh tanya sapa nk kna stat dulu..mgkin sbb depa xblajaq kot..xpa la aku kata..las2 aku yg stat dulu..pastu buleh  pulak suma sokong bnda yg sama...dah tu..suma xtau nk smbang pa..aku pon da habeh idea..nseb baik la aku bckp gak smpai la examiner tu soh benti..aku la wat conclusion n sdprstujui oleh yg lain*wluopn aku gna poin org lain.. hehe bantai ya.. habeh2 tu..mmg aku lega xkira..mmg agak relief la.. n sbnrnya xda la ssh mna pon*bkn blagak naa.. wlupon at 1st task dia ssh nk paham... *tp harap2 cra aku elaborate btoi la.hmm.. rasanya xdak pa dah kot.. klu rasa borink baca entry ni.. xyah baca dah.. skali ckup.. HAHA :p
Assalamualaikum kpd ssiapa yg mmbca..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan